Tiedätkö, mitä tekemistä painon pudotuksella on ilmastovaikutusten vähentämisen kanssa ammattimaisena tulostajana? Me tiedämme! Tässä artikkelissa esittelemme viisi tapaa, joilla voit vähentää ilmastovaikutuksia PVC:lle tulostettaessa - ja samalla parantaa asiakastyytyväisyyttä.
Tiedätkö, mitä tekemistä painon pudotuksella on ilmastovaikutusten vähentämisen kanssa ammattimaisena tulostajana? Me tiedämme! Tässä artikkelissa esittelemme viisi tapaa, joilla voit vähentää ilmastovaikutuksia PVC:lle tulostettaessa - ja samalla parantaa asiakastyytyväisyyttä.
PVC on aiemmin ollut visuaalisen viestinnän suosikki useastakin syystä: se on kestävää, helppokäyttöistä ja edullista. Mutta kuten kaikkien muovien kohdalla, joitakin tärkeitä seikkoja on otettava huomioon.
Se ei ole biologisesti hajoavaa. Siitä syntyy myös muovijätettä ja mikromuovia, jos sitä ei käsitellä ja kierrätetä oikein. Se valmistetaan osittain fossiilisesta öljystä (tai maakaasusta), ja se vaatii joskus vahvoja lisäaineita, jotta se saisi oikeat ominaisuudet.
Siksi asiakkaat ovat yhä kiinnostuneempia korvaamaan PVC:n ympäristöystävällisillä vaihtoehdoilla. On kuitenkin tilanteita, joissa PVC:tä on vaikea voittaa. Olemme koonneet luettelon viidestä käytännön toimenpiteestä, joilla voit vähentää PVC:n ei-toivottuja sivuvaikutuksia näitä tilanteita varten.
Mikä on asiakkaanne tilauksen käyttötarkoitus? Jos asiakkaasi tarvitsee tuotteensa kestävän kuukausia ulkona, PVC saattaa olla ainoa vaihtoehto - mutta hän voi myös pyytää PVC:tä tavan vuoksi.
Visuaalisen viestinnän ala muuttuu nopeasti pysyäkseen mukana ympäristötietoisemman materiaalin kysynnässä. Sinun tehtäväsi on olla asiakastasi askeleen edellä. Lue lisää PVC:stä ja kestävämmän kehityksen mukaisista vaihtoehdoista, jotta pystyt suosittelemaan parhaita vaihtoehtoja.
Varmista myös, että sinulla on suunnitelma kierrätysprosessia varten - sekä omaa liiketoimintaasi että asiakkaallesi suosittelemaasi varten. PVC:n kierrättäminen voi olla erityisen monimutkaista, koska sitä ei voi sekoittaa muiden muovien kanssa, joten tieto on valttia.
Sisätiloissa, kuten myymälässä olevissa ilmoitustauluissa, riittää mainiosti paperi, kuitu tai pahvi. Niiden ei tarvitse kestää yhtä kauan, ja niiden ympäristövaikutukset ovat radikaalisti pienemmät.
Jos päätät yhdessä asiakkaasi kanssa valita PVC:n, helppo tapa vähentää muovin kulutusta merkittävästi on tehdä opasteet ja muut tavallista ohuemmiksi. Jos display on tavallisesti 10 mm, voisiko se olla sen sijaan 5 mm? Jos roll-up-vuota on yleensä 400 mikronia, ehkä 200 mikronia riittäisi?
Mieti, voiko asiakkaasi vaihtaa raskaasta PVC:stä kevyeen polyesteriin. Pienillä asioilla voi olla suuri merkitys.
Kannusta asiakkaitasi keräämään kaikki tilauksensa yhteen toimitukseen. Näin säästät kuljetuksissa ja minimoit jätettä tilauksia tehtäessä.
Kysy heidän tulevista tilauksistaan ja siitä, miten voit tehdä heidän kanssaan yhteistyötä tilausprosessin tehostamiseksi.
Sopivimpien tuotteiden suositteleminen asiakkaillesi on jatkuva prosessi. Siksi olemme koonneet oppaan PVC:n roolista kestävässä visuaalisen viestinnän alalla.