Osallistu uuteen Antalis Creative Power Awards -painotyökilpailuun 1.3.-31.5.2022 välisenä aikana, niin voit hyötyä laajasta näkyvyydestä ja useista palkinnoista. Kilpailuun voit osallistua tietyille Antaliksen papereille ja kartongeille painetuilla töillä, jotka ovat valmistuneet 1.1.2021 - 31.5.2022 välisenä aikana.
Osallistu uuteen Antalis Creative Power Awards -painotyökilpailuun 1.3.-31.5.2022 välisenä aikana, niin voit hyötyä laajasta näkyvyydestä ja useista palkinnoista. Kilpailuun voit osallistua tietyille Antaliksen papereille ja kartongeille painetuilla töillä, jotka ovat valmistuneet 1.1.2021 - 31.5.2022 välisenä aikana.
Vaikka olemme kaikki paperin ja printin ystäviä, olemme tietoisia myös siitä, että digitaalinen viestintä jakaa yhä enenevässä määrin intohimoamme graafiseen suunnitteluun. Antalis Creative Power Awards -kilpailun myötä pyrimme nostamaan esiin luovuuttasi ja osaamistasi sekä korostamaan korkealaatuisen painetun viestinnän tehoa. Tätä kautta on myös tilaisuus kouluttaa suunnittelijoita ja painajia sekä jakaa tietoa uusimmista trendeistä.
Haluamme esitellä maailmalle hienoimpia projekteja ja siinä meitä auttaa yhteistyömme toimituksellisen kumppanimme - The Brand Identityn - kanssa, jonka koko alan kattava digitaalinen ulottuvuus tarjoaa työllesi tunnustusta välittömästi. Antalis Creative Power Awards -kilpailussa on neljä kategoriaa, joissa arvioidaan suunnittelua, paperinvalintaa ja toteutusta. Lisäksi kilpailussa jaetaan kolme erikoispalkintoa, joiden tarkoituksena on korostaa painajien ja suunnittelijoiden luovuutta ja sitoutumista.
Näillä neljällä kategorialla toivomme inspiroivamme maailmaa yli 35 maassa ja 3 mantereella. Haluamme saada sinut tutustumaan erilaisiin graafisiin trendeihin, painoefekteihin ja erilaisiin tapoihin käyttää paperia. Nämä kategoriat ovat avoimia kaikille korkealaatuisille papereillemme valmistetuille painoprojekteille - niin designpapereille, kierrätyspapereille, kartongeille kuin erikoispapereillekin toteutettuina. Suomesta kilpailuun hyväksytään painotyöt, joissa on käytetty seuraavia Antalikselta ostettuja papereita tai kartonkeja: Conqueror, Curious Collection, Invercote, Keaykolour, MetsäBoard, Nautilus, Olin Design, Olin Origins, Pop'Set, Rives, Rives Sensation, Serimatt ja Terreus.
"Tuomaroidaksemme" projektisi, tai pikemminkin saadaksemme apua hienoimman/erottuvimman painotyön löytämiseen, olemme koonneet yhteen alansa huippuja paino- ja graafisen suunnittelun alalta, mukaan lukien yhteistyökumppanimme Hinderer + Mühlich ja Monotype sekä ESG-kumppanimme Positive Luxury.
Paperinvalinta on luova ja aina merkityksellinen teko. Painotyösi herättää tunteita ja toiveita, mutta se voi myös heijastaa sitoutumistasi asiaan. Näin on myös luovuutesi kohdalla. Kolmella erikoispalkinnolla haluamme nostaa esiin luovan ajattelusi. Kaikilla suunnittelijoiden ja painajien valinnoilla on vaikutusta - oli kyse sitten asiakkaan erityisohjeisiin vastaavasta paperinvalinnasta, fontin vaihtamisesta toiseen painovärin kulutuksen vähentämiseksi tai painotyön koon mukauttamisesta paperihävikin välttämiseksi. Yhä useammat luovat henkilöt tekevät myös sivuprojekteja niiden asioiden puolesta, joihin he uskovat. Haluamme korostaa heidän työtään.
Haluamme tuoda esiin painotöitä, joissa sidosryhmät pienentävät ympäristöjalanjälkeään vastuullisten paperiratkaisujen kautta, ekologisesta suunnittelusta ekologiseen painatukseen.
Mitä etua paperi tuo viestintäkampanjassa? Kuinka se voi täydellisesti vastata ohjeistusta? Mikä oli printtikampanjan vaikutus (myymälään tulijoiden määrä, ilmoittautumis-% jne.)?
Hyvän asian eteen tehdyt suunnittelut tulisi nostaa esiin - oli kyse sitten kansalaisjärjestöjen yhteiskunnallisia tai ympäristöasioita tukevista painotöistä tms.
Print Excellence -erikoispalkinto voidaan antaa mille tahansa kilpailuun osallistuneelle projektille. Kaikki kilpailutyöt arvioidaan monilla eri kriteereillä, mukaan lukien painotyön toteutuksen taso. Tuomaristoon kuuluva printtiasiantuntija arvioi parhaimmiston valitut työt toiseen kertaan valitakseen niistä vaativimmat projektit, joissa erilaiset tehosteet yhdistyvät täydelliseen toteutukseen.
Olemme koonneet yhteen alan asiantuntijoita painajista brändäyksen ja ESG:n asiantuntijoihin, fonttisuunnittelijoihin sekä muottivalmistajiin. Tämä tuomaristo kokoontuu Pariisissa kesäkuun puolivälissä.
Finaaliin valitaan 6 projektia/kategoria ja ne kaikki palkitaan. Projektin painaja saa Hinderer + Mühlich -voucherin muotille, arvo 400€. Suunnittelija tai suunnittelutoimisto saa puolestaan 1 vuoden ajaksi oikeuden Monotype-fonttitilauksiin, arvo n. 500€/kk.
Finalistit julkistetaan Antaliksen sosiaalisessa mediassa kesän mittaan. Lisäksi ne julkaistaan kilpailun päättymisen jälkeen julkaistavassa painetussa lehdessä. Joillakin projekteilla on myös mahdollisuus päästä The Brand Identityn valinnaksi ja siten tulla haastatelluksi ja esitellyksi sen kaikilla digitaalisilla alustoilla.
Voittajat saavat paperitaiteilija Maud Vantourin käsityönä tekemän palkinnon. Sen lisäksi The Brand Identity haastattelee voittajia ja heidän projektinsa esitellään kaikilla The Brand Identityn sekä Antaliksen digitaalisilla alustoilla. Kategoriapalkintojen voittajat pääsevät nauttimaan Antaliksen järjestämästä huippuluokan illallisesta, joka kokoaa yhteen kaikki projektin sidosryhmät (painaja, suunnittelija, loppukäyttäjä). Erikoispalkinnon voittajat pääsevät osallistumaan 2 päivän vierailuun Euroopassa Arjowigginsin tehtaalla.
Myös luovien painotöiden painajilla ja suunnittelijoilla on mahdollisuus esitellä itsensä ja projektinsa kaikilla Antaliksen sosiaalisen median kanavilla.
Teemme yhteistyötä alan johtavien kumppaneiden kanssa kilpailutöiden arviointiin sekä kestävään kehityksen webinaareihin liittyen. Kumppanimme opastavat sinua matkalla kohti ekologisempia paino- ja brändäysprojekteja - ekologisesta suunnittelusta innovatiivisten preeglaus- ja foliointiratkaisujen valintaan. Järjestämme myös koulutuksen mikropreeglaukseen valmistautumisesta.
Hinderer + Mühlich on johtava maailmanlaajuinen muottien valmistaja graafiselle teollisuudelle (kuumafoliointi, preeglaus, mikrokuviointi ym.).
Heidän muoteillaan koristellaan papereiden pintoja vastaten haastavimpiinkin suunnittelu- ja toiminnallisuusvaatimuksiin.
Monotype Fonts tarjoaa laajimman kokoelman palkittuja fontteja sekä yhteyden maailman halutuimpiin valimoihin ja kirjasinsuunnittelijoihin. Luovan työn ammattilaiset voivat siis käyttää vähemmän aikaa hallinnolliseen työhön ja keskittyä merkityksellisten brändikokemusten suunnitteluun.
Positive Luxury nopeuttaa ylellisyystuoteteollisuuden pyrkimyksiä kestävään kehitykseen sekä pitää asiakkaansa ajan tasalla kultturellisista ja taloudellisista muutoksista. Niiden avulla brändien, toimittajien ja jälleenmyyjien yhteistyötä tekevä yhteisö voi mitata, hallinnoida ja raportoida positiiviset nettovaikutuksensa ESG-indikaattoreissa.
Pysy kuulolla! Varmista, että seuraat meitä Facebookissa, Instagramissa tai LinkedInissä - näin et jää paitsi webinaareistamme!
Syötä sivustolle www.antaliscreativepowerawards.com tiedot Antaliksen papereille tekemästäsi painotyöprojektista, joka on valmistunut vuoden 2021 aikana tai vuonna 2022 ennen kilpailuajan päättymistä.