Inspiraatio, Kuluttajakokemus, Käyttökohteet, Pakkaustoiminnan optimointi, Vinkit, Uutiset ja tapahtumat, Blogit, Uutiset, Pakkausuutiset, Pakkausasiantuntija

Erotu pakkauksella

04 huhtikuuta 2022 —
Tulosta
4 veje til miljøvenlig emballage

Nettikaupan tilausten määrä on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina ja yhä useammat kaupat avaavat ovensa nettikaupankäynnille. Kuluttajilla on yhä korkeammat odotukset ja erottuminen monien toimijoiden joukosta on yhä vaikeampaa. Kilpailuparametrit - nopea toimitus, helppo palautus ja optimoitu käyttökokemus - edellyttävät toimivaa pakkausta. Siksi tarjoamme tässä seitsemän vinkkiä, joiden avulla voit tarjota asiakkaille ainutlaatuisen unboxing-kokemuksen.

Nettikaupan tilausten määrä on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina ja yhä useammat kaupat avaavat ovensa nettikaupankäynnille. Kuluttajilla on yhä korkeammat odotukset ja erottuminen monien toimijoiden joukosta on yhä vaikeampaa. Kilpailuparametrit - nopea toimitus, helppo palautus ja optimoitu käyttökokemus - edellyttävät toimivaa pakkausta. Siksi tarjoamme tässä seitsemän vinkkiä, joiden avulla voit tarjota asiakkaille ainutlaatuisen unboxing-kokemuksen.

1. Yhdistä kuljetuspakkaus tuotepakkaukseen

Asiakkuuden säilyttäminen vaatii ainutlaatuisia kokemuksia. Pakkauksen muokkaamiseen ja pakkauksella erottumiseen löytyy runsaasti erilaisia mahdollisuuksia. Neutraalin kääreen sijaan pakkauksesi voi myös heijastaa brändiäsi. Siten asiakkaasi saavat kokonaisvaltaisen ostokokemuksen ja positiivisen mielikuvan brändistäsi.

73% uskoo, että pakkauksella on vaikutusta siihen, minkä tuotteen he ostavat.(Packaging Innovations)

 

Laatikkopainatuksissa sinulla on kolme vaihtoehtoa:

tryk2.jpg

1. Painatus sisäpuolella 

Useimmat ihmiset huomioivat vain ulkopuolisen painatuksen valintaa tehdessään, mutta sisäpuolen huomioimiseen on itse asiassa kaksi hyvää syytä. 

Ensimmäinen on yllätyksen hetki! Asiakas saa neutraalin pahvilaatikon ja avattaessa häntä yllättäen tervehtii näyttävä painatus.

Toinen asia on turvallisuus. Pitämällä laatikon ulkopinnan neutraalina, varkaat eivät voi tietää laatikon sisältöä.

 

tryk1.jpg2. Painatus ulkopuolella

Jos turvallisuus ei ole ongelma (tai paketti on muuten turvattu), ulkopuoli tarjoaa arvokasta mainostilaa brändisi tai kausi-kampanjoidesi mainostamiseen.

Digitaalisen painotekniikan ansiosta se voidaan tehdä melko edulliseen hintaan. Ja silloin sinun ei tarvitse tilata suuria määriä kerralla - win-win.

tryk3.jpg3. Painatus sisä- ja ulkopuolella 

Jos budjettisi sallii, voit hyödyntää sekä sisä- että ulkopuolta.

Yksi- tai kaksivärinen painatus voi olla uskomattoman tyylikäs ja tehokas, mutta jos brändisi on värikäs, harkitse täysväripainatusta.

 

 

 

 

 


2. Maksimoi näkyvyys etiketeillä ja vyötteillä

Logolla tai viestillä painettu etiketti/vyöte on helppo, nopea ja edullinen tapa luoda yhtenäinen ilme kaikkiin pakkauksiin. Kun maksimoit näkyvyytesi, erotut joukosta, lisäät tunnettuutta ja jäät mieleen. 

 

Kaksi hyvää syytä etikettien/vyötteiden käytölle:

Painatuksen laatu on korkea ja erittäin kestävä. Käytetty tekniikka takaa korkean murtolujuuden. Etiketit ovat naarmunkestäviä säilyttäen pintansa siisteinä.

Etiketit sopivat ihanteellisesti kampanjoihin, kausituotteille jne. Ne lisäävät markkinointiponnistelujesi vaikuttavuutta ja mieleenjäämistä. Samalla ne luovat vastaanottajalle mahdollisuuden ainutlaatuiseen kokemukseen.

 


3. Pidä kiinni tuotteistasi ja asiakkaistasi

Älä unohda pakkaustäytteitä, kun asiakaskokemus kaipaa optimointia. Oikeanlaisella täytteellä saat pakkauksen, joka suojaamisen lisäksi näyttää hyvältä. Valitse esim. silkkipaperi, jonka väri vastaa tai täydentää brändiäsi - siitä syntyy kokonaisvaltainen ostokokemus.

 

fyldprodukter.jpg

Monet nettikaupat käyttävät kuplamuovia ja pakkauslastuja alhaisen yksikköhinnan vuoksi. Valitettavasti he kuitenkin usein unohtavat sen, että kuplamuovi ja pakkauslastut ovat tilaa vieviä materiaaleja - myös varastoitaessa. 

Kyse on ennemminkin pakkaustäytteiden valitsemisesta tuotteesi ja profiilisi perusteella. Onko yritykselläsi tai tuotteellasi ympäristöystävällinen profiili? Siinä tapauksessa pakkauksen on luonnollisesti vastattava sitä! Valitse siis voimapaperi, lastuvilla tai muu pakkausmateriaali, joka tukee viestiäsi.

 

 



4. Tee siitä henkilökohtaista

Tarjoa asiakkaillesi tavallisuudesta poikkeava kokemus yksilöllisillä personoiduilla viesteillä, kampanjoilla, lahjoilla, etiketeillä ym. Pakkaus on nettikauppasi ensimmäinen fyysinen tapaaminen asiakkaan kanssa. Pidä siis huoli, että jäät mieleen!

 

Kaksi syytä lisätä vähän extraa

1. Asiakas tuntee itsensä erityiseksi ja arvostetuksi. Vahvistat asiakassuhdetta ja lisäät todennäköisyyttä, että hän asioi kanssasi toistekin.

2. Luot mieleenpainuvan ostokokemuksen, joka vahvistaa brändiäsi ja lisää tuotteesi arvoa.

 

besked.jpg



 

5. Älä menetä asiakasta vaivalloisen palautuksen vuoksi

Palautuspakkaus on tärkeä, mutta usein huomiotta jäänyt osa pakkausvalikoimaa. Ja se on sääli, sillä jos asiakkaallesi palautus on hankalaa ja aikaa vievää, hän ei todennäköisesti palaa enää takaisin.

PALAUTUSPUSSIT Uudelleensuljettavissa lähetyspakkauksissa on kaksi suljentaan tarkoitettua tarranauhaa, mikä tekee tuotteen palautuksesta helppoa ja yksinkertaista.

PALAUTUSLAATIKOT Palautuslaatikoissa on sisäänrakennettuna kaksi tarranauhaa, mikä mahdollistaa laatikon käytön kahteen kertaan. Tämä suojaava pakkaus on nopea koota sekä helppo avata ja käyttää uudelleen.

PALAUTUSTARRAT Yksinkertainen pakkausvinkki helpon palautuksen varmistamiseksi on liittää asiakkaalle palautustarra, kirjekuori tai lähetyspussi (palautustarra valmiiksi kiinnitettynä).

Helppo ja kätevä palautus on tärkeä osa asiakkaasi kokonaisarvioinnissa, jonka hän nettikaupastasi muodostaa. Mutta se ei jää ainoaksi eduksi. Asiakaskokemuksen optimoinnin lisäksi mahdollistat näin tuotteesi palautumisen samassa kunnossa kuin asiakkaalle toimitettuna.


6. Erotu erikoispakkauksella

Tee asiakkaaseesi vaikutus poikkeavalla ja älykkäällä pakkausratkaisulla, joka erottuu kilpailijan tuotteesta niin muodon, toimivuuden kuin ulkonäönkin osalta. Käyttämällä juuri sinun tuotteellesi suunniteltua pakkausta saat ainutlaatuisen yksilöllisen pakkauksen, joka herättää huomiota ja tekee pysyvän vaikutuksen. Sen lisäksi saat täysin tarpeitasi vastaavan ja tuotteillesi parhaiten soveltuvan pakkauksen suojaten tuotteitasi täydellisesti ilman hukkatilaa. Mutta kannattaako erikoispakkauksen hankkiminen? Kyllä, sillä pienikin säästö muuttuu suureksi, kun satoja tai tuhansia pakkauksia kulkee prosessin läpi.

 

special emballage


7. Pienennä omaa ympäristöjalanjälkeäsi

Yksi nettikaupan suurimmista trendeistä on huoli ympäristöstä. Toivoisitko liiketoiminnasta ympäristöystävällisempää? Siinä tapauksessa pakkauksesta on hyvä aloittaa.

 

64%

haluaa pakkausten olevan kierrätettäviä

53%

haluaa pakkausten olevan uudelleenkäytettäviä

46%

halua, että pakkaus ei ole paljoa tuotetta suurempi

39%

haluaa pakkausten olevan biohajoavia

 

 

Haluatko minimoida ympäristöjalanjälkesi laadusta ja palvelusta tinkimättä?
Sen ei tarvitse olla vaikeaa! Tässä on kuusi vinkkiä ympäristöystävällisempään pakkaamiseen:

 

  1. Vältä ylipakkaamista
  2. Käytä pahvilaatikoita, jotka ovat tuotteillesi sopivan kokoisia
  3. Valitse kierrätysmateriaalista valmistettu pakkaus
  4. Käytä kierrätettävää pakkausta
  5. Valitsemalla laadukkaita materiaaleja et tarvitse ylimääräistä pakkaamista
  6. Täytä laatikot ympäristöystävällisillä pakkaustäytteillä

 

RYHDY SEURAAMAAN MEITÄ

ANTALIS PACKAGING LINKEDIN

Haluatko tietää lisää pakkaamisen trendeistä?

Antalis Packaging LinkedIn
Antalis Packaging LinkedIn
Unboxing_esite_400x400.jpgOpas parhaaseen
Unboxing-kokemukseen
Masterin_postituspakkaukset_kansi_400x400.pngFSC®-sertifoidut postituspakkaukset